הראשל"צ לבן גביר: "עליך לפעול לפי הוראות הרבנות הראשית"

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on הראשל"צ לבן גביר: "עליך לפעול לפי הוראות הרבנות הראשית"

    הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף במכתב מחאה לשר בן גביר לאחר שעלה הבוקר לראשונה מאז מונה לשר להר הבית. "כשר המייצג את ממשלת ישראל עליך לפעול לפי הוראות הרבנות הראשית לדורותיה שאסרה את העלייה להר הבית. חלילה לגרום מכשול באיסור כה חמור"

    הרב יצחק יוסף / אילוסטרציה צילום: יעקב כהן / פלאש 90
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שלל גינויים מהארץ ומהעולם על עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית הבוקר, בפעם הראשונה לאחר שממונה לשר בממשלה, כעת יוצא הראשון לציון הרב הראשי מרן הרב יצחק יוסף שליט"א בכתב מחאה לבן גביר תחת הכותרת "לא תעלו בהר".

    במכתב קורא הרב לשר לא לעלות שוב להר הבית ולמנוע הכשלה של יהודים בכניסה למקום שאליו נאסרה העלייה על ידי הרבנים הראשיים לדורותיהם.

    בפתח מכתבו כתב הראשון לציון: "שמעתי בצער על החלטתך לעלות להר הבית, היום יום צום עשרה בטבת, ומתוקף תפקידי כרב הראשי לישראל וכממשיכם של הרבנים הראשיים לדורותיהם, אני חש חובה להתריע על חומרת איסור עליה להר, ולבקש ממך בשם הרבנות הראשית לישראל להימנע בעתיד מלעלות להר הבית, כדי שלא להכשיל את הרבים, ובפרט כיום שהתמנית לשר במדינת ישראל והמכשול שיש בזה מצד השפעה על הציבור הוא גדול יותר."

    בדבריו הרחיב הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף והביא את עמדת הרבנים הראשיים לדורותיהם החל מהראי״ה קוק ועד היום והוכיח כי רוב מניין ובניין של גדולי ישראל אסרו את העלייה להר הבית.

    בסיום מכתבו ציין הרב כי גם אם יש טענה שיש איזה מיעוט של רבנים שהתיר לך באופן אישי, הדבר ברור שכשר בממשלת ישראל אין לך לפעול כנגד הוראות הרבנות הראשית לדורותיה ומה יאמרו המון העם בראותם שר, יהודי שומר מצוות הפועל בניגוד לעמדת הרבנות הראשית. כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את הענין ולקדש שם שמים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ואתה תלמד את מרן הראשלצ מהי דעת תורה????????????
      בוש והיכלם!!!!!!!!!!!!!!!!
      וההיפך הוא הנכון העלייה להר היא זו שמרחיקה את הגאולה שכן כל זמן שישראל חוטאים אין משיח בא והעלייה להר היא חטא גמור שעונשו כרת.

    2. 2

      צריך קצת סכל כדי להבין את הרשלצ ואם לא הבנתה אז אל תגיב